️️️️🎓 Témata
#EdTech #EduDesign #informationliteracy #DigCompEdu #humancentereddesign #wiki
✅ Kompetence
Identifikovat trendy a fenomény, které souvisí s učící se společností.
👥 Klíčové osoby
RNDr. Michal Černý, Ph.D.
🧠 Reflexe
Učící se společnosti vtiskává specifickou tvář Michal Černý. Je výjimečným pedagogem s širokou oblastí zájmu a inspirativní aurou.
Kurz pojímá rezonující oblasti neformálního, informálního & kooperativního učení a implementaci technologií do edukačního procesu velmi extenzivně:
Je jaderným předmětem edtechové profilace a snad i moderním pedagogickým minimem.
A všechny tyto oblasti dokáže Michal Černý zpřístupnit i studentům bez patřičného pozadí, a ještě je pro ně nadchnout.
Odnáším si poznání:
- sociologického, technologického a filozofického kontextu moderního vzdělávání,
- souvisejících technologických změn a jejich významu v sociální dimenzi učení,
- informačního vzdělávání a jeho dobrých příkladů,
- základních principů „dobrého designu“ vzdělávacích služeb,
- paradigmatu kritického přístupu v oblasti,
- diskurzu klíčových kompetencí 21. století,
- otevřeného vzdělávání a otevřené vědy,
- fenoménů hybridního vzdělávání, MOOCs, wiki přístupu, HCD ve vzdělávání a liberal arts college.
Děkuji za neúnavné nadšení.
📝 Výstupy
Výstupy kurzu je pět krátkých článků a jeden esej. Byly publikovány také na EDTECH KISK:
- Proč už nestačí číst a psátVětšina sdělovaných informací se přenáší obrazem. Umíme číst a psát i obrazy? Tento článek vznikl jako součást výstupu z kurzu ISKM06 Učící se společnost.
- Kdy se učit programovat (a kdy ne)Programování se stalo nejžádanější technologickou kompetencí 21. století. Tento článek vznikl jako součást výstupu z kurzu ISKM06 Učící se společnost.
- Šest podob profesního vzděláváníJak při práci vzdělat sebe, kolegy, zaměstnance. Tento článek vznikl jako součást výstupu z kurzu ISKM06 Učící se společnost.
- Kritické používání digitálních technologií: Na co se zaměřit u žákůPodle Evropského rámce digitálních kompetencí pedagogů. Tento článek vznikl jako součást výstupu z kurzu ISKM06 Učící se společnost.
- Nepoznané nástroje pro online dobuAplikace, které oživí hybridní vzdělávání a týmovou spolupráci. Tento článek vznikl jako součást výstupu z kurzu ISKM06 Učící se společnost.
- T‑shaped vzdělávání jako klíč k uplatněníO výchově studentů s rozhledem v institucionalizovaném vzdělávání. Tento článek vznikl jako součást výstupu z kurzu ISKM06 Učící se společnost.