✅ Kompetence
Nastavit výzkumný design zohledňující paradigmata informačních studií a knihovnictví.
👥 Klíčové osoby
Zhruba tak celá katedra.
🧠 Reflexe
Diplomové semináře mívají spíše administrativní charakter a často jen formalizují úlohy při dokončování závěrečné práce.
Seminář k diplomové práci I nadto (nepřiznaně) plní funkci prolegomeny k oboru informačních studií a knihovnictví pro všechny, kteří — jako já — pochází z jiných prostředí a nemají s tímto polem žádné výzkumné zkušenosti.
Koncept kolotoče vyučujících, nadšeně přednášejících o svých oborových zájmech, umožňuje efektně představit šíři oboru a pokrýt mnoho zajímavých témat.
Oceňuji, že seminář kromě „běžných“ problematik rámcově odpovídajících katedrovým profilacím nabídl i poněkud atypičtější a skutečně aktuální témata — jako výzkum využití virtuální reality.
A jsem rád, že mě seznámil s metodologickými přístupy, o kterých jsem dříve neslyšel — jako Q-metodologií nebo verbálními protokoly.
Teď už jen skutečně najít téma diplomové práce.