✅ Kompetence
Orientovat se (průřezově & teoreticko-prakticky) v service designu.
👥 Klíčová osoba
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D.
🧠 Reflexe
Design informačních služeb, rozhraní a interakcí (aka DISRI) skvěle utřiďuje na první pohled nekonečné pemzum znalostí kolem service designu.
Kurz skládá přehlednou mozaiku, ve které jednotlivé teoretické střípky doplňují a spojují příklady dobré (ale i špatné) praxe.
Interaktivita a osobní, poznámkovitý přístup umožňují předat roky sbírané know-how vyučující.
Kurz mi umožnil:
- doplnit si zásobu základních i specifických termínů (takže už mě nepřekvapí Lo‑Fi prototyp ani wicked problem),
- uchopit service design jako specifickou vědní disciplínu a určitou komunitu,
- přemýšlet skutečně designově a zakódovat do svého myšlení double diamond,
- identifikovat trendy v service designu (od colletive displacement po rituals lost and found),
- poznat mnoho dalších designových metod a zjistit, kdy a jak je efektivně použít,
- zaměřit se na uživatelskou přístupnost a design ve veřejných službách.
A spoustu dalšího, co nelze popsat ve výčtu.
Lituju jediného: Že kurz není alespoň dvousemestrální.
📝 Výstupy
Výstupy kurzu jsou dva články, které byly publikovány také na DESIGN KISK:
- Design systémy v governmentuNěkolik výrazných a funkčních příkladů design systémů na úrovni veřejné správy. Tento článek vznikl jako součást výstupu z kurzu ISKM02 Design informačních služeb, rozhraní a interakcí.
- DesignOps: Aby designéři zase měli čas designovatJak delegovat operativu a znovu se věnovat designu. Tento článek vznikl jako součást výstupu z kurzu ISKM02 Design informačních služeb, rozhraní a interakcí.